Email: kontakt@everlarya.dk

Om kortene


Kortspillet består af tre borgkort og 52 figurkort.

Borgkort

Borgkortene er dem der kæmpes om i hvert slag.

Hvert kort giver et antal sejrspoint samt et ekstra træk i et af de næste slag.

Figurkort

Figurerne bruges til forsvar og angreb i et slag.

Figurerne kommer hver især fra en af Everlaryas fem områder:

  • Byen Ilardar (Højeste angrebstyrker er våben og vand).
  • Kombrushavet (Højeste angrebstyrker er vand).
  • Medianaskoven (Højeste angrebstyrker er våben og vand).
  • Ganansigasbjergene (Højeste angrebstyrker er ild).
  • Mystopios tågede (Højeste angrebstyrker er ild og har magisk egenskab)


Fire figurkort er mure/barrierer, der ikke har noget at angribe med, men har til gengæld høje forsvarstal.

Angrebstyper og forsvar

Et figurkort har tre forskellige angrebstyper (våben, vand og ild) som et modstanderkort kan angribes med.
Et kort er slået ud af kampen, hvis tallet for enten våben, ild eller vand på det angribende kort er højere end forsvarstallet (skjold) på det modstanderkort, der angribes.

Styrken i angrebstyperne varierer efter hvilket område figuren kommer fra.

Figurer fra samme område, har således ofte størst styrke i samme angrebstype. (læs mere om angreb og forsvar under "Regler").

Flyvesymbol

Dette symbol betyder at figuren kan flyve og dermed angribe aktive kort på modstanders baglinje, selvom den er beskyttet af frontlinjen.
(Se mere under "Regler")

Magisk egenskab
Nogle figurkort har også en magisk egenskab, som ofte er paralysering
Angreb med paralysering beskrives under "Regler".

Der er dog tre kort, med mere drilagtige og helt særlige magiske egenskaber.
Disse uddybes her:

Forklaring af de tre særlige magiske kort


Gara Vah

Gara Vahs ene angrebstal i ild, kan bruges som et ekstra træk pr. tur. Angrebstallet kan, som ved de øvrige træk, anvendes separat eller kan slås sammen med et eller flere andre træk i samme tur.


Snupus Bitix

Her er tale om en magisk plante, der bruges til at snuppe et af dine egne kort og bytte det rundt med et kort fra modspillers kampstyrke. Du vælger frit hvilke to kort der byttes rundt. Begge kort skal blot være aktive, det vil sige vendt om med figursiden synlig. De to kort erstatter hinandens pladser i kampstyrkerne. Du kan herefter gøre brug af det kort du har snuppet over til din kampstyrke. Modstander kan i sin turligeledes gøre brug af det kort du har sendt den anden vej. Et sådan byt udgør et træk og kan foretages én gang pr. tur. Det vil sige, at du kan bytte to kort rundt igen i din næste tur. Hvis altså modstander ikke når at slå din Snupus Bitix ud af spillet inden da.. Byttede kort forbliver på de nye pladser indtil de er slået ud af spillet. Her lægges de i tabsstakken hos den spiller der oprindeligt havde kortet. Byttede kort, der "overlever" til slaget slutter, falder tilbage til oprindelige spiller og lægges i dennes finalestak (hvis der er flere slag tilbage).


Pirr-Ma-Ru

Pirr-Ma-Ru kan "kopiere" angrebtallene for våben, ild og vand fra et aktivt modstanderkort og bruge disse tal til et angreb i løbet af din tur. Pirr-Ma-Ru kan godt angribe det kort som angrebstallene kopieres fra. Når din tur er slut har Pirr-Ma-Ru atter 0 i alle angrebstyper. Pirr-Ma-Ru har altid 1 i forsvar uanset hvilket kort der kopieres fra og Pirr-Ma-Ru kan ikke kopiere en magisk egenskab.


Denne hjemmeside benytter cookies. Ved at blive på hjemmesiden, accepterer du vores brug af cookies.

Læs mere
Godkend